2014 - L'année des nouveautés chez Westone?

Avatar de l’utilisateur
cpt_caverne
Il est frais mon topic !
Il est frais mon topic !
Messages : 10097
Inscription : 02 déc. 2010 13:09
Localisation : Lyon
Contact :

Message par cpt_caverne »

Un lecteur MP3 ... Un ampli (style 911) ...
ou tout simplement des enceintes...
Retraité des cages à miel... Image


-Nomade: Tanchjim Space, dunu 3001
-Sédentaire: HifiMeDiy Sabre+O2, AKG K340.. MS1i, AKG K601 Recablé, Fiio E10

-Wanted => SIG Pro... Celestee... Fiio Q15 Xduoo xd05 bal 2... Ouff
-Rip: Onkyo E900M, E2000, ColorFly C4 Pro, Samsung YP-R0 Rb, Letv All-metal, O2, EPH-100, Mad Dog 3.2, HD381, Brainwavz M2, HisoundAudio AMP3 M, Sansa clip +, Ampli Fiio E11, Cowon X5l, Zen mozaic, K518Dj, PL30, Sony EX71, Panasonic HJE50, EPS 630...
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

Un épluche pomme...
Avatar de l’utilisateur
jecr
Tombeau-Blaster
Tombeau-Blaster
Messages : 4104
Inscription : 27 avr. 2012 09:34
Localisation : Collines de Marcel Pagnol
Contact :

Message par jecr »

Vu sur headfi, un écouteur à driver dynamique, les photos c'est la boite de transport et la télécommande.
Du bon son avec iPhone + Sony WF-1000xm4

iPod Classic 160Go - LOD - Vorzamp Duo - CA H8P / ES SEM9
Light/Maison : iPod Classic + Pico Slim + SA7 ou Listen
Sport : Sansa Clip Zip + SA7 ou CAA
Voiture : iPod Touch + Griffin Tuneflex AUX

Mon matos:
Écouteurs : Custom Art Harmony 8 Pro, Earsonics S-EM9, Sleek Audio SA7& SA6 & SA1, Creative Aurvana Air, Awei ES10, Xiaomi Pistons 2.1 iF, Creative EP630, Sennheiser MX55VC street, D-Jays, Westone W4, Earsonics SM64, FitEar Parterre, Dasetn MX760, Rhapsodio Reference Titanium 1
Casque : Focal Listen, Skullcandy Aviator V1 (offert à ma compagne)
Baladeurs : iPod Classic 160Go fatigué , iPod Touch V2 16Go avec prise jack morte, Sansa Clip Zip, iPod Shuffle 1Go
Amplis : Vorzamp Duo, Headamp Pico Slim, Fiio E1, JDSLabs C421,
HeadAmp Pico, JDSLabs C5D
DAC/AMP : HifimeDiY Sabre Tiny HeadAmp Pico, JDSLabs C5D
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

Westone et des drivers dynamiques... ok... fini la guerre des multi drivers à armature? Je m'attendais à un W6.... 8-)
Avatar de l’utilisateur
manwalk
Audio spammeur en force
Audio spammeur en force
Messages : 15626
Inscription : 01 sept. 2011 13:43
Localisation : Metz
Contact :

Message par manwalk »

Ils se sont enfin rendus compte que pour écouter de la musique, rien ne vaut un bon transducteur dynamique qu'à une flopée de drivers BA...
En mode nomade : iPhone SE2016 & Sony WF-1000XM3
Avatar de l’utilisateur
Vic
Audio spammeur en force
Audio spammeur en force
Messages : 15347
Inscription : 09 févr. 2011 09:53

Message par Vic »

Alors, qu'avons nous le droit en cette année 2013 ?
TWS : Sony WF1000XM4
CIEM : ES EM64 - EM32 - EM10
IEM : Alambic Mentawaï / Custom Art F7U - F3x3
Baladeurs : Sony WM1A / A40 / Shanling M0
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

Quel impatient Vic... :lol:
Avatar de l’utilisateur
Vic
Audio spammeur en force
Audio spammeur en force
Messages : 15347
Inscription : 09 févr. 2011 09:53

Message par Vic »

Bah attends ! On est en avril tout de même :mrgreen: En tout cas ça fait plaisir de voir que ça se remue chez les fabricants :headphone:
TWS : Sony WF1000XM4
CIEM : ES EM64 - EM32 - EM10
IEM : Alambic Mentawaï / Custom Art F7U - F3x3
Baladeurs : Sony WM1A / A40 / Shanling M0
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

Oui, et la mode est au solutions hybrides, multi drivers dynamiques...

Bientôt un intra triple BA + triple Dynamique + électrostatique?.... :headphone:
Avatar de l’utilisateur
Tutut
Mon chien s'appelle LossLess
Mon chien s'appelle LossLess
Messages : 3095
Inscription : 19 juil. 2011 08:08
Localisation : Toujours jamais là

Message par Tutut »

sly_in_the_sky a écrit :Oui, et la mode est au solutions hybrides, multi drivers dynamiques...

Bientôt un intra triple BA + triple Dynamique + électrostatique?.... :headphone:
Pour des oreilles d'éléphant, avec un groupe électrogène sur le dos. :mrgreen:
XDuoo X3II (firmware SinuX 1.2SE9) --> Moondrop Starfield - Etymotic ER2XR - GS Audio GD3A - Tin Audio T3
PC (USB) - Topping E50 - SMSL SH-9 --> Sennheiser HD580 - Shure SHR840
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

Tutut a écrit :
sly_in_the_sky a écrit :Oui, et la mode est au solutions hybrides, multi drivers dynamiques...

Bientôt un intra triple BA + triple Dynamique + électrostatique?.... :headphone:
Pour des oreilles d'éléphant, avec un groupe électrogène sur le dos. :mrgreen:

Du nomade façon TN quoi.... :headphone:
Avatar de l’utilisateur
sly_in_the_sky
J'ai des câbles en or massif
J'ai des câbles en or massif
Messages : 2015
Inscription : 22 déc. 2010 10:34
Localisation : lausanne
Contact :

Message par sly_in_the_sky »

http://www.head-fi.org/t/646852/new-wes ... ure-series

Quelques photos des écouteurs et un prix qui serait de 200 USD.

Perso un peu déçu car les écouteurs dans cette gamme de prix ne m’intéressent plus depuis longtemps, même si c'est dans cette fourchette que l'on trouve parfois le meilleur rapport qualité/prix (sans vouloir jouer à l'élitiste). :/

Mais d'autres pourraient être intéressés...
Avatar de l’utilisateur
santacruise
J'ai des jantes alu sur mon Ipod
J'ai des jantes alu sur mon Ipod
Messages : 471
Inscription : 09 mars 2012 01:32

Message par santacruise »

Westone va sortir ses 2 nouveaux intra :bravo:
W50: 5 ba drivers, 3 way crossover @ 749,99$ (749,99€?)
W60: 6 ba drivers, 3 way @ 999$
Sortie prévu Q1/2014
Share:



Colorado Springs, CO and (CES) Las Vegas, NV – January 7, 2014 - Westone, LVCC South Hall 1, Booth #21148, the leader in high performance audio and in-ear monitoring technology, announces the launch of the new Signature W-Series. The new signature series feature the first ever W50 and W60 models and offer unmatched performance for music lovers and audiophiles. Combining a state-of-the-art design with elite performance drivers and crossovers for audio lovers, the new Signature W-Series is designed to continue the award winning success and acclaim of the Westone lineup while adding state of the art audio performance combined with superior design for improved comfort and fit.


The Signature W-Series features Westone's proprietary balanced armature drivers and advanced crossover designs. The W50 features our industry leading balanced armature drivers that deliver outstanding performance and output. The W50 features 5 individual drivers in each earphone with a state of the art 3 way crossover. The W60 features 6 balanced armature drivers and multistage crossover designs that yield sonic purity that is unrivaled in universal monitors at any price level. Both the 5 driver and 6 driver products are firsts for Westone in universal earphones.

The W-Series is supplied two replaceable cables, the EPIC cable for easy replacement or custom cable selection as well as an Apple MFi cable with 3-button controls and integrated microphone. An Android control cable is available as an accessory. The new connector is compatible with all the new Westone cables including the ADV reflective cable and the new UM Pro cable. The EPIC replaceable cable is constructed of high-flex, ultra-low resistance tensile wire, reinforced with a special aramid fiber, and braided for ultimate durability, acoustic transparency, and isolation from mechanical cable noise. The new audiophile connector makes this cable solution conveniently user-removable, upgradeable and replaceable.

The W-Series features interchangeable anodized aluminum faceplates (red, blue and charcoal included), straight EPIC replaceable cable, replaceable MFi cable and MIC, Executive Monitor Vault, weather resistant travel case, and five sizes of patented STAR™ and True-Fit™ Tips. With Westone True-Fit™ technology, Westone combines 50+ years experience with in-ear applications that has yielded a low-profile, lightweight, universal earpiece which delivers maximum comfort and in-ear coupling for dynamic music listening.

W-Series features:

- W50: 5-driver system with unmatched sound signature tuned by artists; the three-way crossover is matched to individual low, mid, and high frequency drivers to make the sound mix smooth and balanced across all frequencies.

- W60: The premier 6-driver system with 3-way crossover that yields the finest audio available today from any earphone. The W60 features dual driver for the tweeters, mid ranges and bass for a powerful yet balance sound that offers great detail and high energy output.

"It's a great time to be a Westone enthusiast, especially with all the new products we will be introducing throughout the year. The W-Series is the latest in high performance earphones, designed & engineered for music lovers and audiophiles," said John F. Lowrey, Vice President, Audio Group at Westone. "The W-Series represents superior sound performance, fit and features that showcase the detail and clarity of the music."

W50 will be available in Q1 2014 with a suggested retail price of $749.99. The W60 will be available Q1 2014 and will retail at $999.

Find Westone on:
Facebook: http://www.facebook.com/WestoneAudio
Twitter: http://www.twitter.com/WestoneAudio
Instagram: http://www.instagram.com/WestoneAudio
Pinterest: http://www.pinterest.com/WestoneAudio
Google+: https://plus.google.com/113507830281952974478
About Westone
Founded in 1959 and celebrating 55 years of audio excellence in 2014, Westone is the world's premier manufacturer of high performance in-ear musician's monitors, earphones and innovative speaker technology. After five decades of in-ear and acoustic innovation, Westone has developed a sizable portfolio of exclusive technologies, which incorporate only the most premium materials and optimal processes into all its products. Westone continues to pioneer new innovation into the world of audio and hearing. Their in-ear earphone product lines are actively endorsed by musicians and have won acclaim in countless reviews among audiophiles and artist worldwide. Find out why Westone is Pure Music. For more information, please visit http://www.westoneaudio.com or call 800-525-5071.

###

Source: WESTONE, Inc.
Press Contact for Westone:
Jim Noyd
Noyd Communications Inc.
T: 310-374-8100
E: jim.noyd@noydcom.com
John Lowrey
Westone Laboratories, Inc.
T: 1-719-540-9333
E: johnl@westone.com

Please note: All eval requests should be sent to agency.

http://myemail.constantcontact.com/West ... p-ttaH2Ens
┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛
┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓
┏( -_-)┛┗(-_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┛┏(-_-)┓
C'est un asiatique qui danse en boite
Avatar de l’utilisateur
Vic
Audio spammeur en force
Audio spammeur en force
Messages : 15347
Inscription : 09 févr. 2011 09:53

Message par Vic »

Terrible cette concurrence dans le haut de gamme universel !!!

Par contre je suis très déçu par le design qui ne se démarque pas de la gamme inférieure, en tout cas la personnalisation arrive petit à petit et ça c'est une bonne chose :)
TWS : Sony WF1000XM4
CIEM : ES EM64 - EM32 - EM10
IEM : Alambic Mentawaï / Custom Art F7U - F3x3
Baladeurs : Sony WM1A / A40 / Shanling M0
Avatar de l’utilisateur
santacruise
J'ai des jantes alu sur mon Ipod
J'ai des jantes alu sur mon Ipod
Messages : 471
Inscription : 09 mars 2012 01:32

Message par santacruise »

Je préfère le design des W4 W3... La série W*0 a un design un peu chinois à mon avis...
┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛
┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓
┏( -_-)┛┗(-_-)┛┏(-_-)┓┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏( -_-)┛┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┛┏(-_-)┓
C'est un asiatique qui danse en boite
Répondre

Revenir à « Westone »