
De quoi se mettre au classique ?
avec des femmes chaudes de préférence, hin, captain


- orgelspieler
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1163
- Inscription : 19 janv. 2012 19:21
- Localisation : Bourgogne / Paris
@captain : ça n'a pas grand chose à voir avec Tchaïkovsky, mais je te conseille Peer Gynt de Grieg, c'est vraiment super pour se mettre au classique.
Je suis à peu près sûr que tu connais déjà des mélodies sans le savoir...
Xperia Z3C avec Yamaha EPH100
Matrix M-Stage DAC ; Project Ember avec AKG K340
Yamaha CD-S700 ; Yamaha TS-500
SMSL SA-50 & Eltax Monitor III
Ma galerie 500px
Matrix M-Stage DAC ; Project Ember avec AKG K340
Yamaha CD-S700 ; Yamaha TS-500
SMSL SA-50 & Eltax Monitor III
Ma galerie 500px
- cpt_caverne
- Il est frais mon topic !

- Messages : 10159
- Inscription : 02 déc. 2010 13:09
- Localisation : Lyon
- Contact :
Ludmimi =>
Je suis sure que tu chantes pas aussi bien...
Retraité des cages à miel... 
-Nomade: Fioo Q15 Ti, Focal Celestee ou Tanchjim Space, dunu 3001
-Sédentaire: Fiio Q15 + Focal Celestee.., AKG K601 Recablé , AKG K340
-Wanted => SIG Pro... Celestee... Ouff
-Rip: Onkyo E900M, E2000, ColorFly C4 Pro, Samsung YP-R0 Rb, Letv All-metal, O2, EPH-100, Mad Dog 3.2, HD381, Brainwavz M2, HisoundAudio AMP3 M, Sansa clip +, Ampli Fiio E11, Cowon X5l, Zen mozaic, K518Dj, PL30, Sony EX71, Panasonic HJE50, EPS 630...
-Nomade: Fioo Q15 Ti, Focal Celestee ou Tanchjim Space, dunu 3001
-Sédentaire: Fiio Q15 + Focal Celestee.., AKG K601 Recablé , AKG K340
-Wanted => SIG Pro... Celestee... Ouff
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
http://www.kulturnews.de/knde/news.php?id=3239
La mezzo soprano Vera Little Augusthitis est morte le 31 octobre. Née en 1928, à Memphis, elle avait fait une partie de ses études à Paris avant de se rendre à Berlin où elle fait ses débuts en Carmen en 1958. Vera Little Augusthitis avait chanté dans deux opéras d’Hans Werner-Henze mort il y a peu
![]()
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
Un petit bout du second concerto de Rachmaninov par Simon Trpceski et Vasily Petrenko 
[video][/video]
L'allegro du 20e concerto pour piano de Mozart par Mitsuko Ushida
[video][/video]
et un extrait de Rusalka de Dvorak par Teresa Zylis-Gara (c'est le passage le plus célèbre, Le chant à la lune du premier acte)
[video][/video]

[video][/video]
L'allegro du 20e concerto pour piano de Mozart par Mitsuko Ushida

[video][/video]
et un extrait de Rusalka de Dvorak par Teresa Zylis-Gara (c'est le passage le plus célèbre, Le chant à la lune du premier acte)

[video][/video]
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
- Le troisième mouvement de la Sonate de Franck (1886) 
[video][/video]
- L'allegro du 20e concerto pour piano de Mozart (1785)
(par Clara Haskil cette fois)
[video][/video]
Et enfin le fameux E lucevan le stelle au troisième acte de Tosca (1900) par Salvatore Licitra (hélas décédé depuis dans un accident de circulation
)
[video][/video]
[video][/video]
- L'allegro du 20e concerto pour piano de Mozart (1785)
[video][/video]
Et enfin le fameux E lucevan le stelle au troisième acte de Tosca (1900) par Salvatore Licitra (hélas décédé depuis dans un accident de circulation
)[video][/video]
Dernière modification par Denis Gaudineau le 04 avr. 2013 09:24, modifié 1 fois.
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
- Banal
- J'ai des jantes alu sur mon Ipod

- Messages : 467
- Inscription : 05 mars 2013 22:42
- Localisation : Me demande bien ...
- Contact :
Peer Gynt c'est un de mes préférés. Surtout dans "In the hall of Mountain King", la version du Symphonique de San Francisco. Avec les choeurs à la fin c'est assez jouissif. d'ailleurs j'en ai mis partout ...orgelspieler a écrit :@captain : ça n'a pas grand chose à voir avec Tchaïkovsky, mais je te conseille Peer Gynt de Grieg, c'est vraiment super pour se mettre au classique.Je suis à peu près sûr que tu connais déjà des mélodies sans le savoir...
Sinon il y a Mozart, le dernier.
vous voulez un whisky?
"Ce qui m'émeut ne me meut pas nécessairement"
Dans mes oreilles: ES3Dans la poche de pantalon: Shanling M3
Dans les cartons:
- DarkZunicorn
- Audio spammeur en force

- Messages : 19756
- Inscription : 01 sept. 2011 13:29
- Contact :
Le Quatuor de Ravel.
Je ne sais pas pourquoi, mais je n'écoutais que ça et du Tangerine Dream dans ma pré-adolescence (tout en lisant Pif-Gadget).
Ravel n'étant pas qu'un grand orchestrateur, un génie du timbre et de la couleur, c'était aussi, à mon sens, un mélodiste très fin, sensible, rusé: français, quoi.
Je ne sais pas pourquoi, mais je n'écoutais que ça et du Tangerine Dream dans ma pré-adolescence (tout en lisant Pif-Gadget).
Ravel n'étant pas qu'un grand orchestrateur, un génie du timbre et de la couleur, c'était aussi, à mon sens, un mélodiste très fin, sensible, rusé: français, quoi.
[video][/video]
Plus tard, un truc qui m'a fait pleurer et me fait encore pleurer, à chaque fois: les Quatre derniers lieder de Richard Strauss.[video][/video]
Et pour conclure, une interprétation vicieuse et chamanique, slave et jazz du Sacre du printemps de Stravinsky par le London Symphony Orchestra sous la direction de Valery Gergiev:[video][/video]
Hiby R3Pro II → Tangzu Zetian Wu The Legend avec Lunashops LN008396 4.4 et Azla Sedna Origin
Pioneer U-05-S → Geshelli Erish → Fostex TH-610 avec Lunashops LN008324 XLR4 et bonnettes d'origine
Pioneer U-05-S → Geshelli Erish → Fostex TH-610 avec Lunashops LN008324 XLR4 et bonnettes d'origine
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
Certains essaient de sortir le concert classique de sa gangue (la moyenne d'âge frise les soixante ans, souvent à cause de réflexes sociaux et évidemment plutôt dans les hautes classes) mais ce n'est pas facile (ni sans doute désintéressé) bien que ça soit anormal.
http://www.theguardian.com/music/musicb ... john-lewis
http://www.theguardian.com/music/musicb ... john-lewis
Bristol Proms: Sounding a new note for classical music?
The new week-long Bristol Proms series aims to break classical music out of its ghettos. Has it succeeded, asks John Lewis?
Classical promoters and record label bosses have long claimed that they want to "take this music to the masses", to "break out of the classical ghettos", or to "find a new audience for this music". The same barriers are often cited. Symphony halls are stuffy and uncomfortable. Orchestras wear black and you can't see what they're doing. Conductors have their back turned to you, rarely say anything and never talk about the compositions. Audiences can't applaud between movements, or even clap between a series of linked pieces.
Violinist Daniel Hope and the Royal Philharmonic Concert Orchestra perform Max Richter's The Four Seasons Recomposed at Bristol's Old Vic theatre.
The Bristol Proms is the latest effort to address some these obstacles. It's the brainchild of Max Hole (CEO of Universal Music) and Tom Morris (artistic director of the Bristol Old Vic, former leading light of the National Theatre and the Battersea Arts Centre, director of War Horse and, as he's probably sick of people pointing out, brother of Chris). Their stated aim is to find theatrical ways of enhancing the live music experience.
Appearing at the Bristol Old Vic this week are some big names – violinists Nicola Benedetti and Daniel Hope, teenage piano prodigy Jan Lisiecki, award-winning cellist Guy Johnston – but each performance is accompanied by an intriguing visual gimmick. Bach's cello suites are performed with a live dancer. Medieval madrigals are sung in darkness. Multiple cameras are used to capture the close-up technicalities of piano performances, or to film reactions from audience members, with the results relayed on giant screens behind the performers. Max Richter's "re-composition" of Vivaldi's Four Seasons is accompanied by a live 3D animation that is triggered by the musicians.
There have been other attempts around the world to make live classical music more user-friendly in recent years. Musician Gabriel Prokofiev (who leads a string quartet, produces the likes of Lady Sovereign and fronted the punk-funk outfit Spektrum) has been running the Nonclassical club nights in Shoreditch for nearly a decade, where small chamber groups play alongside DJs. London's 100 Club has staged intimate Limelight events for a while, while similar events are often staged at Le Poisson Rouge, in New York's East Village. Meanwhile, Deutsche Grammophon - and their digital incarnation Sinfini - run "Yellow Lounge" nights where artists from the DG or Decca rosters perform in clubby spaces, initially in Berlin, increasingly on tour in London, Stockholm, Copenhagen and Seoul.
The Bristol Proms is a concentrated effort to do this over the course of a week. Most of the events take place at the venerable, 270-year-old Bristol Old Vic. It's a venue with a fine acoustic that hosted Niccolo Paganini in 1831, and which actually hosted indoor "promenade" concerts in the 1840s, predating the Henry Wood's Proms by half a century. But, even with the front seats removed to facilitate £5 "promming" tickets, this bijou space only holds 600 - around a tenth of the Royal Albert Hall's capacity.
The audience, in honesty, isn't much younger or diverse than what you'd encounter at a Prom or classical concert at the South Bank. Audiences are still not allowed to film or take photos during performances, but they're not discouraged from bringing in drinks, or clapping whenever they like.
Jan Lisiecki, pianist at the opening evening of the Bristol Proms. Photograph: SWNS.com
The first night opens with Singing in the Dark, in which the 17 singers of the Fitzhardinge Consort perform in the underground, windowless Old Vic Studio, which holds around 50 people. Performing works medieval (Palestrina, Tallis) and modern (David Bednall, Richard Jeffrey-Gray, Gustav Holst), the lights were dimmed at various levels throughout, often into pitch darkness. For the choir it meant that they couldn't see the conductor (not that it appeared to harm the performance); for the audience it forces you to concentrate on tiny details. Each breath takes on a dramatic tension, each plosive and fricative from the mouths of the singers seemed amplified. It was exciting, slightly scary and – in the middle of a heatwave – rather uncomfortably stuffy.
From enhancing aural receptiveness through blindness, the next events try the opposite approach. Here solo piano recitals are filmed by half a dozen cameras, images from which are projected on a giant screen behind him. The multi-media shtick works well at the late-night show, where German pianist (and techno musician) Hauschka plays pieces for prepared piano. On the screens we get to see the spanners and toys and boxes of Tic-Tacs rattling on the strings; we get to see him stick gaffer tape to the hammers and place E-bows on the string to create drones. It certainly enhances the performance.
Jon Boden and Sacconi Quartet performing The Juliet Letters. Photograph: SWNS.com
But with the earlier show, in which the remarkable Polish-Canadian pianist Lisiecki performs all of Chopin's fearsomely tricky Etudes, the visuals were rather less fruitful. We want to see this teenage prodigy's fingers – preferably from an aerial shot, as it was an instructional video – and we want to see the expression on his face as he plays. Instead, we get annoying images filmed from his back, which have been digitally treated so that he resembles a pixelated robot from Tron. It also didn't help that several notes on the Yamaha grand were out of tune.
More interesting than the visuals were the fact that Lisiecki's audience could applaud each individual Etude, which served as an interesting barometer as to what was going down well. Lisiecki makes some much welcome announcements (the Etudes are punctuated by a Bach, a Messiaen and a Chopin Nocturne), and quotes Chopin's dictum that: "After one has played a vast quantity of notes and more notes, it is simplicity that emerges as the crowning reward of art."
It might well be that the most effective visual innovations in the Bristol Prom might not be the complicated, gimmicky ones, but the simplest ones.
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
je sais pas trop quoi penser de cette prestation, est ce que c'est encore du classik ?..........
[video][/video]
[video][/video]
Dans le style... The Swingle Singers! Quand même autre chose!
Pour une écoute casquée, deux coffrets avec lesquels on peut débuter, de beaux cadeaux (à faire ou à se faire), des prises de son exemplaires, anciennes mais mythiques, de grands interprètes, de grandes interprétations et des oeuvres belles et très accessibles:
Chez Universal:
[image]app.php/gallery/image/19077/medium[/image]
Chez Sony:
Pour une écoute casquée, deux coffrets avec lesquels on peut débuter, de beaux cadeaux (à faire ou à se faire), des prises de son exemplaires, anciennes mais mythiques, de grands interprètes, de grandes interprétations et des oeuvres belles et très accessibles:
Chez Universal:
Chez Sony:
Dernière modification par ba81440 le 26 mars 2025 10:19, modifié 1 fois.
CD EAC WAV µSD - Astell&Kern Kann Cube (HighGain/Apodizing Fast Roll-Off Linear Phase Volume 55/150/Certainly Unworthy cable)- Hifiman HE1000 Stealth Magnet
- Denis Gaudineau
- Je mange des Kellogg's Corn Flac

- Messages : 1202
- Inscription : 24 nov. 2010 16:29
El cant dels ocells (le chant des oiseaux), un des "tubes" de Pablo Casals
[video][/video]
[video][/video]
Dernière modification par Denis Gaudineau le 28 nov. 2013 14:53, modifié 1 fois.
Donner, c'est donner, repeindre ses volets.
- Ediauphile
- Je me suis greffé des intras

- Messages : 1796
- Inscription : 11 déc. 2011 22:37
- Localisation : Luxembourg
- Contact :




